نویسندگان:
علی هاشمیانفر1 ، ساناز نعمتی پرشکوه2 ، میلاد هوشمندچایخانی3 .1دانشگاه اصفهان
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک دانشگاه گیلان
3استادیار گروه مدیریت دانشگاه گیلان
چکیده فارسی: استفاده شرکت ها از تحول دیجیتال به عنوان عنصری حیاتی برای بهبود تاب آوری و انعطاف پذیری سازمانی می باشد از جمله مزایایی که می توان برای آن برشمرد، افزایش چابکی و بهبود تجربه مشتریان است که در نهایت می تواند موجب رشد، بقا و حفظ مزیت رقابتی کسب و کار به نسبت سایر رقبا شود امروزه شرکت هایی در محیط های با درجه آشوب بالا موفق هستند که نسبت به متغیرهای محیطی حساس بوده و به منظور پاسخ مناسب به این تغییرات، چابکی بیشتری از خود نشان می دهند لذا هدف مطالعه حاضر، بررسی چگونگی تاثیر تحول دیجیتال در تاب آوری و انعطاف پذیری کسب و کارها در برابر شوک های خارجی می باشد و رویکرد این پژوهش، توصیفی با ماهیت کیفی و تشریحی به شمار می رود در پایان این مقاله با استفاده از بررسی ادبیات و مطالعات حوزه تاب آوری، مدلی متشکل از مجموعه ای از فاکتورهای درونی و بیرونی مبتنی بر تحول دیجیتال برای تحقیقات آتی پیشنهاد می شود