نویسندگان:
هائیده صابری1 ، حلیمه سارلی2 ، منصور قورچایی3 .1دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
2کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس
3مدیر آموزگار ، اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس
چکیده فارسی: امروزه آثار مثبت و سازنده برنامه های پیش از دبستان و اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی بیش از گذشته مورد نظر است چنانچه کودکان شرکت کننده در این دوره ها بطور پیوسته در دو دهه گذشته افزایش یافته است و بر استفاده از شیوه های ویژه برای حمایت از این دوره ها توجه زیادی شده است هدف نوشتار حاضر بررس ی آموزش پیش دبستانی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیل ی دانش آموزان دبستانی می باشد کهجهت تحقق این موضوع، مولفه هایی چون ضرورت آموزش پیش از دبستان، تعریف آموزش و پرورش پیش دبستانی، ضرورت توجه به رشد کودک در دوره پی ش از دبستان، رابطه پیش دبستانی با دبستان و مورد مداقه قرار خواهند گرفت از این رو روش غالب در این مقاله، روش کتابخانه ای و با استفاده از ابزار فیش برداری اقدام به جمع آوری اطلاعات و داده های لازم خواهد شد