نویسندگان:
محمدرضا عبدی1 ، سعیده ایثاری2 ، کفایت سلمانیان3 ، سیمین کورش راد4 .1دانشگاه شهید بهشتی
2ریاست بهزیستی آبادان
3مدیر مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی
4کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش، تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر احساس تنهایی ، رفتارهای پرخطر حاصل از روابط عاطفی در دختران دبیرستانی شهر ابادان بود طرح پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود حجم نمونه ۰۶ نفر بود که از جامعه مذکور، به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند ۰۶ نفر به گروه آزمایش و ۰۶ نفر به گروه کنترل تخصیص یافتند ابزار های پژوهشی مورد استفاده احساس تنهایی راسل ۸۷۹۱ ، و روابط عاطفی تهرانی ۸۰۱۱ بود گروه آزمایش در طول هشت جلسه ، هرجلسه به مدت ۷۶ دقیقه آموزش مهارت های زندگی دریافت کردند برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس چند متغیره و یک متغیره استفاده شد یافته ها نشان داد آموزش مهارت های زندگی موجب کاهش احساس تنهایی شکست عشقی حاصل ازوابط عاطفی در دختران دبیرستانی شده است