نویسندگان:
علیرضا آقایوسفی1 ، سید فخرالدین مصطفوی نژاد2 ، علیرضا منظری توکلی3 ، رحمت الا دادور4 .1دانشگاه پیام نور تهران
2فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت کرمان، بافت، ایران
3استادیار و عضو هیئت علمی گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
4استادیار و عضو هیئت علمی گروه روانشناسی، دانشگاه آزاداسلامی واحد بافت، بافت، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی موسیقی بر بهبود عملکرد، خودکارآمدی و رفتار کودکان کم توان ذهنی در شهر یاسوج می باشد به منظور انجام این پژوهش، 30 نفر دانش آموز پسر کم توان ذهنی از میان جامعه دانش آموزان کم توان ذهنی شهر یاسوج به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند هر گروه 15 نفر طرح پژوهش نیمه آزمایشی است ابزار پژوهش مقیاس خودکارآمدی شرر 1982 ، آزمون عملکرد کودکان کم توان ذهنی 1389 ، مقیاس رفتار سازشی واینلند 1974 است داده های بدست آمده با روش آماری تجزیه و تحلیل کواریانس بدست آمده است نتایج پژوهش نشان داد موسیقی موجب بهبود عملکرد، خودکارآمدی و رفتار کودکان کم توان ذهنی می شود