نویسندگان:
ملیحه سرابی جماب1 ، حدیث قاقه2 ، فاطمه جعفری کلیبر3 ، سید یگانه جلیلی نهاد4 ، مهسا لطفی کلاسی5 .1کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
2دانشجومعلمان آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز
3دکتری زبان و ادبیات فارسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان تبریز
4دانشجومعلمان آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز
5دانشجومعلمان آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز
چکیده فارسی:
درخواست حذف از طرف دبیرخانه همایش / یادگیری فرآیندی است که تجربیات و تاثیرات شخصی و محیطی را برای کسب غنی سازی یا اصلاح دانش, مهارت, ارزش ها , نگرش ها, رفتار و جهان بینی فرد گرد هم می آورد نظریه های یادگیری فرضیه هایی را مطرح می کند تا توضیح دهد این فرآیندها چگونه روی می دهد ثرندایک معتقد است هدف آموزش باید روشن باشد تا معلم بداند منتظر چه پاسخ هایی است و چه نوع خشنودکننده هایی را در چه زمانی برای تحقق آن باید فراهم آورد گشتالت نیز می گوید مسائل حل نشده موجب ابهام یا عدم تعادل سازماندهی در ذهن یادگیرنده می شود و این شرایطی نامطلوب است بنابر نظر پیاژه آموزش و پرورش بهینه آن است که شامل تجارب نسبتا چالش برانگیز باشد و به گونه ای که فرایند دوگانه جذب و تطابق اسباب رشدی ذهنی را فراهم آورد این تحقیق به روش کتابخانه ای توصیفی نوشته شده است این مقاله به این موضوع می پردازد که نظریه ها چه تاثیری در آموزش و پرورش دارند ؟