نویسندگان:
حمیده حاجی سیدرضی1 ، سپیده ذوالنوری2 .1کارشناس ارشد مشاوره خانواده
2کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آبا د
چکیده فارسی: آموزش فرآیند دو طرفه ی یاددهی یادگیری است که نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد هدف نظام آموزشی ایجاد تغییرات مثبت دراندیشه ها، شناخت ها و رفتار انسان است به طور کلی روشهای تدریس در دو دسته ی قدیم و جدید تقسیم بندی شدهاند، که هر کدام زیرشاخه های خود را دارند امروزه هدف از آموزش فقط انتقال فرهنگ و تجربه به نسل های آینده نیست ، بلکه نظام آموزشی وظیفه ی ایجاد تغییرات مطلوب در اندیشه ها، شناخت ها و رفتار انسان را بر عهده دارد به همین دلیل شیوههای نوین تدریس در عصر جدید توجه دیگران را به خود جلب کرده است پیدا کردن یک روش تدریس نوین و مناسب برای کلاس درس می تواند مشکل باشد هر دانش آموز، معلم و کلاس درس متفاوت است و توجه به همین تفاوتها از امور شگفت انگیز در مورد فرآیند یادگیری است همانطور که شما به عنوان معلم به تدریس خود ادامه می دهید، روشهای آموزشی جدیدی را امتحان می کنید و درنهایت خواهید یافت که چه روشی برای دانش آموزان شما بهترین کارایی را دارد