چکیده فارسی: دانش آموزان به دلیل اینکه نقش مهمی در اداره آینده کشور به عهدهدارند سلامت جسم و روان آنها رابطه مستقیمی با سلامت آینده جامعه دارد و یکی از شاخصه های اصلی سلامت روان در زندگی کیفیت زندگی است ، بنابراین مطالعه حاضر باهدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی قرآنی بر کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان انجام شد روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون بود جامعه پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی ناحیه پنج تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ بودند که به روش نمونه گیری در دسترس ۳۰ نفر انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند جمع آوری دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه اینلی و بورک ۱۹۹۹ به دست آمد تحلیل دادهها با روش تحلیل کوواریانس تک متغیری در نرمافزار SPSS نسخه ۲۲ انجام شد نتایج نشان داد آموزش مهارت زندگی قرآنی موجب افزایش کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان شد