نویسندگان:
علی طالعی1 ، کوثر مجدمی2 ، زمرد چناری3 .1کارشناس ارشد مشاور مدرسه
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان واحد اروند، آبادان، ایران
3استادیار دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا مرکز اروند آبادان، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش ایران می باشد این تحقیق به صورت مروری به رشته تحریر در آمده است این مقاله به بررسی و تحلیل وضعیت اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش در ایران می پردازد اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان دارد در این مقاله، ارزش ها و اصول اخلاقی مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش در ایران شناسایی می شوند و عوامل موثر بر تقویت اخلاق حرفه ای تحلیل می شوند همچنین، مسائل اخلاقی موجود در آموزش و پرورش در ایران بررسی می شوند و راهکارهایی برای حل این مسائل ارائه می شوند این پژوهش به دنبال تقویت ارزش های اخلاقی در محیط آموزش و پرورش است و بهبود کیفیت آموزش و پرورش را هدف قرار می دهد امید است که نتایج این پژوهش به توسعه حرفه ای اخلاقی در حوزه آموزش و پرورش در ایران کمک کند