نویسندگان:
بیتا پورآقابالا1 ، مصطفی گراوند2 ، سیده محدثه شادمهر3 ، سارا رحمانی4 .1کارشناسی زیست شناسی گرایش گیاهی آموزگار آموزش و پرورش شهرستان بجنورد
2کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات، دبیر آموزش وپرورش قرچک شهرستان های استان تهران
3کارشناسی ارشد جامعه شناسی، آموزگار متوسطه
4کارشناسی ارشد ریاضی محض، آموزگار آموزش و پرورش شهرستان بجنورد
چکیده فارسی: نگرش مثبت به عنوان یک عامل روانشناختی، نقشی کلیدی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایفا می کند این نگرش با ویژگی هایی مانند اعتماد به نفس، خودباوری، انگیزه و اشتیاق به یادگیری همراه است هدف این مقاله بررسی اثرگذاری نگرش مثبت بر آینده تحصیلی دانش آموزان است این مطالعه به روش توصیفی و با مطالعه اسناد و مطالعات کتابخانه ای انجام شده است نتایج این مطالعه نشان می دهد که بین نگرش مثبت و آینده تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد به عبارت دیگر، دانش آموزانی که نگرش مثبت تری دارند، در آینده تحصیلی خود نیز موفق تر خواهند بود با توجه به یافته های این مطالعه، ارتقای نگرش مثبت در دانش آموزان می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای بهبود آینده تحصیلی آنها مورد توجه قرار گیرد یافته های این مطالعه می تواند برای برنامه ریزان آموزشی، معلمان، والدین و مشاوران در جهت ارتقای نگرش مثبت دانش آموزان و به تبع آن، بهبود آینده تحصیلی آنها مفید باشد