نویسندگان:
سوسن باستانی1 ، زهرا احسانی پور2 ، فاطمه خسروانی3 .1دانشگاه الزهرا (س)
2گروه روانشناسی، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
3گروه روانشناسی، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر استفاده تابلوی هوشمند در یادگیری مشارکتی درس زبان انگلیسی پایه نهم در مدارس هوشمند بوده است جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه نهم شهرستان اسدآباد که تعداد آنها ۸۵۰ نفر در ۲۲ کلاس می باشد روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای است روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با دو گروه گواه و آزمایش بود نتیجه حاصل از تحقیق عبارتند: آموزش به وسیله تابلوی هوشمند، در میزان یادگیری دستور و ساختار جملات انگلیسی دانش آموزان همچنین در افزایش میزان درک و فهم دانش آموزان از مطالب انگلیسی و در میزان یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی، و در ارتقای مهارتهای نوشتاری زبان انگلیسی دانش آموزان موثر است همچنین نتایج به دست آمده نشان می دهد که تفاوت بین دو گروه آزمایش و کنترل چشم گیر بوده است