نویسندگان:
اکبر صادقی1 ، ریحانه بهنامی2 ، خاطره ترک لرکی3 ، یسنا الهی4 ، الهه بابا احمدی5 .1دانشگاه شهید بهشتی
2آموزگار پایه چهارم مدرسه فرج زاده دو
3آموزگار پایه ششم مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا اهواز
4آموزگار پایه چهارم مدرسه پسرانه فردوسی اهواز
5آموزگار پایه اول مدرسه حضرت امیر، شهرستان باوی
چکیده فارسی: تکنولوژی را میتوان بهره گیری از یافته های علمی به منظور بهینه سازی عملکرد در زمینه های مختلف دانست به عبارت دیگر کاربردتکنولوژی در تعلیم و تربیت اساسا همان مفهوم عامیانه تکنولوژی آموزشی؛ یعنی استفاده از وسایل سمعی بصری، مانیتورها و صفحه کلید رایانهاست مطالعات نشان داده است که استفاده از تکنولوژی های به روز در کلاس های درس این زمینه را برای دانش آموزان فراهم می کند که با سرعت بیشتر و عملکرد بهتر یاد بگیرند و احساس رضایت بیشتری از حضور در کلاس درس داشته باشند در این راستا رشد سریع دانش همراه با تغییر وتحولات تکنولوژی و فناوری فرایند آموزش و یادگیری را نه تنها در کلاس درس بلکه خارج از کلاس درس آموزش الکترونیکی هم تحت تاثیرقرار می دهد و زمینه را برای یادگیری مداوم با توجه به نیازهای معلمان و دانش آموزان فراهم می سازد گروه نویسندگان، در این مقاله ی مروری ابتدا روش سنتی و الکتریکی را تعریف کرده و سپس به بررسی معایب و مزایای هر کدام پرداخته است و در آخر، این نتیجه بدست آمد که آموزش الکترونیک از لحاظ زمان، مکان، و هزینه شرکت در کلاس ها بهتر عمل می کند و مسئولین امر باید نهایت تلاش خود را در جهت بهتر کردن زیرساخت های آموزش الکتریکی انجام دهند