نویسندگان:
مجتبی مزینانی1 ، فردوس حیاتی نسب2 ، نگین خاوری نژاد3 ، ساره مدنی4 .1کارشناس ارشد حقوق خصوصی
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان واحد اروند، آبادان، ایران
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان واحد اروند، آبادان، ایران
4استاد دانشگاه فرهنگیان واحد اروند، آبادان، ایران
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی بدفهمی های رایج در آموزش ریاضی ابتدایی می باشد روش تحقیق ما به صورت مروری کتابخانه ای است و نتایج حاکی از آن است که در ابتدایی بدفهمی های رایج در ریاضی، دانش آموزان ممکن است با چالش ها و مشکلاتی روبرو شوند که مفاهیم ریاضی را درک کردن را دشوار می کند برخی دانش آموزان ممکن است به اعداد ریاضی به طرزی نادرست نگریسته و درک دقیق از آن ها را نداشته باشند این می تواند به مشکلات در حل مسائل ریاضی منجر شود برخی دانش آموزان ممکن است درک نسبیت در ریاضی را دشوار بیابند برخی دانش آموزان مشکلاتی در موازنه و وزن اجسام را تجربه می کنند ممکن است دشواری در تشخیص و مقایسه وزن اجسام داشته باشند درک مفهوم های هندسه و نقشه خوانی نیز برای برخی دانش آموزان دشواری ها به همراه دارد نتایج نشان می دهد که اهمیت فهم صحیح این مفاهیم برای درک دقیق ترم های بعدی ریاضی و همچنین برای حل مسائل پیش رو در موفقیت دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است