نویسندگان:
مائده ابوطالبی1 ، خدیجه رضایی وند2 ، رقیه جوان لایق3 ، مهسا شیرینی4 .1دانشگاه شهیدبهشتی
2دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
3کارشناسی روانشناسی عمومی
4کارشناسی روانشناسی عمومی
چکیده فارسی: هدف تحقیق و پژوهش حاضر بررسی اثر نظام آموزشی در آموزش اصول تغذیه و تامین غذای سالم و بهداشتی است که به صورت توصیفی می باشد که با مطالعه ی منابع و اسناد موجود انجام گرفته است؛ محیط مدرسه فرصت یادگیری در مورد غذاها ، رژیم غذایی،نوشیدنی های سالم و همچنین شکل دهی به عادات غذایی را از طریق فرایندهای آموزشی و نوع مواد غذایی که در محیط مدرسه ارائه می شود برای دانش آموزان فراهم می کند براساس نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که نظام آموزشی با توجه به نقشی که در تامین سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و سایر ابعاد دارد موظف است به بحث آموزش تغذیه توجه ویژه ای داشته باشد که برنامه ی جامع آموزش سلامت مدارس ابعاد وسیعی از سلامت در محیط آموزشی را شامل می شود و تمامی جنبه ها از جمله محیط مدرسه، آگاهی کارکنان مدرسه و اولیا دانش آموزان و سلامت و بررسی روند تغییرات مخاطره آمیز سلامت مثل عدم رعایت بهداشت فردی، بی تحرکی را شامل می شود،برنامه ریزی برگزاری کارگاه های آموزش اصول تغذیه و تامین غذای سالم و بهداشتی و جبران کمبودهای غذایی احتمالی در سنین مدرسه ضمن آنکه کودکان و نوجوانان را برای گذراندن موفقیت آمیز و توام با سلامت دوران بلوغ آماده می کند به سبب تاثیر بر فعالیتهای ذهنی و هوشی آنان بازده آموزشی مدرسه را نیز ارتقا می بخشد