نویسندگان:
فرحناز نژادی پیله رود1 ، سارا اتحادی2 ، فائزه سورانی3 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2دانشجو دانشگاه فرهنگیان اصفهان
3دانشجو دانشگاه فرهنگیان اصفهان
چکیده فارسی: با توجه به علت نبود درمان صرف برای کودکان اوتیسم و افزایش جمعیت کودکان اوتیستیک نسبت به گذشته و همچنین تمرکز روزافزون دنیا بر آموزش و یادگیری علوم، بر اهمیت روش های آموزش به کودکان اوتیستیک می افزاید زیرا هدف از آموزش ویژه، آماده سازی افراد دارای ناتوانی است که بتوانند در جامعه به موفقیت و کیفیت بالای زندگی دست یابند روش انجام این مقاله مروری است و باتوجه به برخی کتب و مقاله ها و مشاهده ی روش آموزش برخی مربیان جمع آوری شده است در نتیجه برخی از روش های موثر برای آموزش به کودکان اوتیسم جمع آوری شد که این باور را تاکید می کند که آموزش به کودکان اوتیسم امکان پذیر است و این افراد مانند سایر افراد می توانند پیشرفت تحصیلی داشته باشند و باید بر روی توانمندی های آنان تمرکز کرد، یعنی به آنچه می توانند انجام دهند در برابر آنچه نمی توانند انجام دهند ازآنجا که اوتیسم اختلال جدید و ناشناخته و یا حداقل کم شناخته شده ای است که در جوامع مختلف در حال افزایش است، جامعه شناخت و آگاهی کافی را در مورد این اختلال ندارند و همچنین افزایش و شیوع آن، اهمیت کنترل و پیشگیری از پیامدهای آن را برای فرد و جامعه ضروری می داند بنابراین طی این پژوهش سعی بر آن شده است که ضمن شناخت و آگاهی، روش ها و رویه های درمانی آن را برای مربیان و معلمان بررسی کرده و روش های درمانی آمیخته با سبک های جدید و یا توام با دیگر روش های درمانی همچون قصه درمانی را مورد مداقه قرار داده و همچنین به این سوال پاسخ دهیم که چه روش های خلاقانه ای برای آموزش و یادگیری طیف اوتیسم وجود دارد؟ گرچه پرسش و پاسخ در این مورد باز خواهد ماند و پژوهش و تحقیق همواره نیاز خواهد بود