نویسندگان:
سمیه کشاورزی1 ، معصومه محمدزاده2 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، خراسان شمالی، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت شغلی با تعامل دانش آموزان با معاون مدرسه و پرخاشگری دانش آموزان پسر متوسطه اول شهرستان شیروان بود روش پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان شیروان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ بود از بین جامعه آماری و با استفاده از نمونه گیری در دسترس تعداد ۲۵۰ نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامه های رضایت شغلی، تعامل دانش اموزان با معاون مدرسه، پرخاشگری پژوهش پاسخ دادند تجزیه و تحلیل داده ها، با روش تحلیل رگرسیون و از نرم افزار SPSS نسخه ی ۲۲ انجام شد یافته ها نشان داد که رضایت شغلی با تعامل دانش آموزان با معاون رابطه مثبت و معناداری دارد همچنین رضایت شغلی با پرخاشگری نیز رابطه منفی و معناداری دارد در نتیجه معاونان مدارس برای داشتن تجربه رضایت شغلی بیشتر بهتر است به دنبال بهبود تعاملات خود با دانش آموزان و مدیریت پرخاشگری خود باشند