نویسندگان:
سمیرا فیروزبخت1 ، مائده برزوزاده زواره2 ، فائزه سلطانیان3 ، طیبه داستانپور4 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2دانشجوی ارشد برنامه ریزی درسی
3دانشجوی ارشد برنامه ریزی درسی
4استادیار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: معلمان، مهمترین عامل موثر در جریان تعلیم و تربیت هستند از مشکلات ریشه ای جامعه ما در جهت دستیابی به توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، ضعف وجدان کاری در میان بخش قابل توجهی از شاغلین کشور است پژوهشگران معتقدند که وجدان کاری، پیش بین مهمی برای عملکرد شغلی است لذا در این پژوهش به بررسی رابطە وجدان کاری معلمان با میزان کارآمدی آنها می پردازیم در این پژوهش با استفاده از روش تحقیقی توصیفی و با گردآوری منابع کتابخانه ای به بررسی رابطه بین وجدان کاری و میزان کارآمدی در میان معلمان را می پردازیم نتایج نشان داد که وجدان کاری می تواند کارآمدی شغلی عملکرد شغلی معلمان و کیفیت آموزشی را تعیین کند