نویسندگان:
الناز گیوه چی1 ، رضا ایمان خواه2 ، فاطمه سرگلزایی3 ، نجمه رنجبر شهرکی4 ، مریم لگزی5 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
2استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
3دانشجو کارشناسی دانشگاه فرهنگیان زابل
4دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
5دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر بررسی نقش گرایش های مذهبی و سبک های تفکر در ذهن آگاهی دانش آموزان دختر پایه نهم شهر زابل بوده است روش تحقیق از نوع همبستگی پیش بینی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه نهم شهر زابل می باشد، بر اساس آمار ۴۹۳ نفر اعلام شد نمونه پژوهش بر اساس جدول مورگان ۲۱۵ نفر می باشد که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت ۱۹۸۸ ؛ پرسشنامه ذهن آگاهی بائر و همکاران ۲۰۰۶ و پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر ۱۹۸۶ بوده است یافته های تحقیق نشان داد سبک های تفکر در ذهن آگاهی دانش آموزان نقش دارند گرایش های مذهبی در ذهن آگاهی دانش آموزان نقش ندارند