نویسندگان:
حامد یزدخواستی1 ، فاطمه درمانی شکردشت2 ، شیما پورارض3 ، مصطفی نصرت زهی4 ، معزز تقی زاده کفترودی5 ، سیدمحسن حسینی6 .1دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه علمی کاربردی
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه پردیس بنت الهدی صدر رشت
4کارشناسی آموزش راهنمایی و مشاوره بسته فعالیت های پرورشی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری زاهدان
5کارشناسی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
6کارشناسی روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور واحد گچساران
چکیده فارسی: در دنیای امروز، فناوری نقش فزاینده ای در تمام جنبه های زندگی ما ایفا می کند و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست مدارس هوشمند با استفاده از فناوری های نوظهور، فرصت های جدیدی را برای یادگیری شخصی سازی شده، تعامل و همکاری فراهم می کنند این امر منجر به تحول در نظام آموزشی سنتی و ارتقای کیفیت آموزش برای همه دانش آموزان می شود مدارس هوشمند به عنوان یک پارادایم جدید در حوزه آموزش و پرورش، از تکنولوژی های مدرن برای بهبود فرآیند یادگیری و تجربه تحصیلی دانش آموزان استفاده می کنند این مدارس با بهره گیری از این فناوری ها، محیط های آموزشی را تغییر می دهند و به دانش آموزان امکانات جدیدی را در اختیار می گذارند در این مقاله با استفاده از روش توصیفی تحلیلی و به کارگیری منابع کتابخانه ای تلاش شده است که موضوع مورد بحث پرداخته شود