نویسندگان:
سیدمحسن سعیدی مدنی1 ، سپیده صدیق2 ، پری حمیدی3 .1دانشگاه یزد
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه، تهران، ایران
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه، تهران، ایران
چکیده فارسی: در حال حاضر، ابزارها و روش های مختلفی برای ارتقاء فرآیند یادگیری در دوره تحصیلی ابتدایی مورد استفاده قرار می گیرند از جمله این روش ها، استفاده از بازی های آموزشی است که به عنوان یک ابزار جذاب و موثر در آموزش و یادگیری شناخته می شوند دوره تحصیلی ابتدایی به عنوان مرحله ای حیاتی در مسیر توسعه دانش و مهارت های دانش آموزان شناخته می شود در این دوره، ایجاد یک محیط آموزشی موثر و جذاب امری بسیار حیاتی است استفاده از بازی های آموزشی، فرصتی فراهم می آورد تا فرآیند یادگیری را به یک تجربه شاد و مفید تبدیل کرده و به تعامل فعال دانش آموزان با محتواهای آموزشی کمک کند با وجود اهمیت و جذابیت بازی های آموزشی، تاثیر واقعی آنها بر فرآیند یادگیری دانش آموزان در دوره تحصیلی ابتدایی هنوز به طور جامع مورد بررسی قرار نگرفته است این مقاله به بررسی تاثیر بازی های آموزشی در فرآیند یادگیری در دوره تحصیلی ابتدایی می پردازد از روش های مختلف تحقیق و تحلیل، این مقاله به بررسی اثربخشی بازی های آموزشی بر عملکرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته و نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل می کند این تحلیل با هدف ارائه راهکارهایی برای بهبود فرآیند آموزش و یادگیری در مقطع ابتدایی صورت گرفته است