چکیده فارسی: در این پژوهش از روش پژوهش توصیفی پیمایشی زمینه یابی استفاده شده است جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان زن و مرد مقطع ابتدایی شهر تهران تعداد ۳۵۰۰ نفر می باشد که با استفاده از جدول مورگان ۲۴۶ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش مشخصات جمعیت شناختی و پرسش های امکان سنجی در سه بعد فرهنگی، آموزشی و امکانات بود تجزیه و تحلیل داده های پژوهش حاضر در دو سطح آمار توصیفی، آمار استنباطی و تحلیل عامل تاییدی با نرم افزار spss۲۶ صورت گرفته است یافته ها نشان داد که جامعه مورد مطالعه از حیث زیرساخت ها آمادگی لازم جهت استقرار آموزش مجازی همراه با آموزش حضوری را داراست امکان اجرای آموزش تلفیقی حضوری و مجازی از لحاظ بعد فرهنگی، علمی و امکانات وجود دارد نهایتا با توجه به شرایط و نتایج امکان اجرای آموزش تلفیقی حضوری و مجازی در مدارس ابتدایی استان تهران وجود دارد