نویسندگان:
بهناز سادات جعفری1 ، فاطمه کایدگپ2 .1کارشناس ارشد مشاوره خانواده
2آموزگار مقطع ابتدایی شهرستان دزفول دزفول،ایران
چکیده فارسی: هرچند که سالیان سال است که در زمینه تحول بنیادین آموزش وپرورش سخن گفته می شود اما به زعم بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه هنوز تحولی در ساختار آموزش و پروش به وجود نیامده است تحول، تمامی ابعاد یک موضوع را در بر می گیرد هر قدر این موضوع وسیع تر و ترکیبی تر باشد، ابعاد آن پیچیده تر خواهد بود به همین منظور، کلان ساختار آموزش و پرورش زمانی که موضوع تحول می شود، از یک سو انسان شناسی و هستی شناسی به عنوان مبانی نظری و از سویی دیگر ساختارهای سازمانی و حکمرانی بر روی این جریان اثر دارند حتی نحوه ی تامین و ارتقا منابع انسانی، الگوهای تحولی، رسانه و ساختارهای تغییر فهم عمومی و شبکه سازی ها همگی در جریان تحول موثر خواهند بود لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی «مطالعه ایده های بهبود تحول آفرینی درآموزش و پرورش» می باشد نتایج پژوهش حاکی از آن است که از ایده های تحول آفرینی در مدارس می توان به مواردی چون تغییر ساختار حاکمیتی در آموزش و پرورش، تربیت نیروی انسانی، ورود علمی و نظری، الگوسازی و شبکه سازی اشاره کرد