نویسندگان:
محبوبه جعفری1 ، مجید حرمت نژاد2 ، مصطفی فاتحی3 ، لیاقت حرمت نژاد4 ، مسلم مهراب نژاد5 .1دانشگاه یو یی ام مالزی
2کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج
3کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه ازاد اسلامی یاسوج
4کاردانی حسابداری دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج
5کارشناسی حسابداری دانشگاه علمی کاربردی گچساران۱
چکیده فارسی: آموزش به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در توسعه فردی و اجتماعی دانسته می شود از جمله روش های آموزشی، آموزش مبتنی بر بازی به عنوان یک رویکرد جذاب و موثر در انتقال مهارت ها و دانش به ویژه در دانش آموزان ابتدایی مطرح است در این مقاله، ما نقش آموزش مبتنی بر بازی را در تقویت مهارت های روانی اجتماعی دانش آموزان ابتدایی مورد بررسی قرار می دهیم مهارت های روانی اجتماعی، از جمله عوامل اساسی در تعاملات انسانی و موفقیت در زندگی است دانش آموزان ابتدایی به عنوان گروهی حساس و در دوره حیاتی از توسعه، نیازمند به اکتساب مهارت های اجتماعی و روانی هستند اما چالش ها و مشکلات موجود در فرآیند آموزش و پرورش ممکن است بر توسعه این مهارت ها تاثیر منفی بگذارد بنابراین، ارائه یک راهکار موثر و جذاب برای تقویت این مهارت ها امری ضروری به نظر می رسد آموزش مبتنی بر بازی به عنوان یک روش تعلیمی که باعث ترکیب بین سرگرمی و یادگیری می شود، می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه مهارت های روانی اجتماعی دانش آموزان ابتدایی ایفا کند این رویکرد می تواند به بهبود تعاملات اجتماعی، افزایش هوش هیجانی و بهبود توانایی های ارتباطی آنان کمک کند این امر نه تنها بر افزایش پیشرفت تحصیلی آنان بلکه در ساختارهای اجتماعی و حتی در مسیر حیاتی بعدی نیز تاثیرگذار خواهد بود در این مقاله، به بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی بر مهارت های روانی اجتماعی دانش آموزان ابتدایی می پردازیم این تحقیق به ارائه راهکارهای کاربردی برای بهبود فرآیند آموزش و پرورش در زمینه های مهارت های روانی اجتماعی دانش آموزان ابتدایی می پردازد