نویسندگان:
علی نجفی توانا1 ، زهره شهسوارزاده2 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2آموزگار مقطع ابتدایی شهرستان بیجار، کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
چکیده فارسی: مقاله ی حاضر در رابطه با بررسی نقش فناوری های نوین در تعلیم و تربیت صورت گرفته است در عصر اطلاعات وارتباطات الکترونیکی، هر سازمانی با تغییرات سریعی روبه روست اثربخشی و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزشسبب شده است تا محیط های آموزشی به سوی مجازی شدن سوق داده شوند ظهور فناوری جدید اطلاعاتی و ارتباطی درعصر اطلاعات، شکل جدیدی از یادگیری تعاملی ، خلاق و فعال را ایجاد کرده است به نحوی که همه افراد قادرند در هر کجاو هر زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند توسعه این فناوری ها به قدری چشمگیر و فراگیر است که نمی توان اثراتآن را بر آموزش و پرورش نادیده گرفت چراکه سبب شده، آموزش و یادگیری از حالت سنتی خود فاصله گرفته و به سمتشیوه های نوین برود در واقع نحوه آموزش و یادگیری انسان ها متفاوت شده است و دلیل این امر را در تغییرات و رشدفناوری اطلاعات و ارتباطات می توان جست