نویسندگان:
علیرضا میلانی1 ، امین ملازهی2 ، حسین دامنی3 ، زهرا رئیسی4 .1دانشگاه شهیدبهشتی
2دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی واحد رسالت ایرانشهر دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: اختلال خواند در دانش آموزان مسئله ی مهمی می باشد و این نوع اختلال موجب کاهش اعتماد به نفس، رفتارهای پرخاشگرانه و افت پیشرفت تحصیلی در دانش آموز می گردد، لذا اهمیت زیادی دارد که مورد بررسی قرار گیرد و راه های درمان آن مورد بررسی قرار گیرد لزا این ضرورت ایجاد گردید که در این مقاله به این بحت مهم بپردازیم اختلال خواندن به دو دسته ی مشکلات اختصاصی و غیر اختصاصی تقسیم می شود، موثرترین روش های تقویت مهارت خواندن عبارتند از: ۱ روش های ترمیمی ۲ گم گشتگی ۳ تسلط بر نماد یابی ۴ نقاشی درمانی ۵ بازی درمانی ۶ موسیقی درمانی می باشد هدف از پژوهش بررسی اختلال خواندن و روش های تقویت مهارت خواندن در دانش اموزان است روش تحقیق روش توصیفی تحلیلی میباشد شیوه ی جمع آوری اطلاعات تلفیقی از روش مطالعات کتابخانه ای و دیگر منابع اطلاعاتی است