نویسندگان:
محمدتقی دلخموش1 ، انسیه سمیعی پور2 ، حمزه اکبری3 ، طیبه تجری4 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2کارشناس ارشد روان شناسی عمومی، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاداسلامی،علی آبادکتول ایران
3استادیار گروه روان شناسی عمومی، واحد آزادشهر،دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
4استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، گرگان، ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی اثر بخشی قصه گویی بر سازگاری اجتماعی وخلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر علی آبادکتول بود، روش تحقیق مطالعه از نظر هدف تحقیق کاربردی و از نظر نوع، شبه آزمایشی بود، جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزانمقطع ابتدایی شهر علی آباد کتول به تعداد ۶۵۱ دانش آموز بودند، برای انتخاب نمونه ۵ دانش آموز از ۴ مرکز آموزشی ۲ مدرسهپسرانه و ۲ مدرسه دخترانه بصورت تصادفی انتخاب شدند، بدین ترتیب ۲۰ دانش آموز نمونه آماری در گروه آزمایشی مجموعا ۱۰دانش آموز و در گروه کنترل ۱۰ دانش آموزبه صورت تصادفی در نظر گرفته شدند برای گردآوری داده ها از پکیج قصه گویی خانجانی ۱۳۹۵ و پرسشنامه های سازگاری اجتماعی کودکان دخانچی ۱۳۷۷ و خلاقیت کودکان تورنس ۱۹۷۹ استفاده شد، روایی بهروش محتوایی و پایایی به روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت نتایج حاصل از تحلیل آماری توسط نرمافزار SPSS۱۹نشان داد که قصه گویی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر علی آباد کتول تاثیر دارد قصه گویی بر خلاقیتدانش آموزان مقطع ابتدایی شهر علی آباد کتول تاثیر دارد