نویسندگان:
فرخنده شریف1 ، فاطمه باهورزهی کهن ملک2 ، امین ملازهی3 ، حسین دامنی4 .1دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، واحد رسالت، ایرانشهر، دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
3دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
4دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
چکیده فارسی: کودکان از طریق داستان ها با محیط پیرامون خود آشنا می شوند ادبیات کودکان شامل قصه ، شعر ، نمایش ، افسانه و داستان است ادبیاتکودکان عبارت است از تلاشی هنرمندانه در قالب کلام ، برای هدایت کودک به سوی رشد ، با زبان و شیوهای مناسب و در خور فهم او هرقصه ای می تواند فضایی را به وجود بیاورد که کودکان هنگام رویارویی با نمونه های واقعی ، رفتار و واکنش مناسبی را از خود نشان دهن مقالهپیش رو با روش مروری و بررسی مقالات و کتب معتبر انجام شده و بر این است تا به بررسی میزان اثربخشی قصه گویی بر افزایش مهارتها وبهبود رابطه کودک با والدین کودکان انجام شده است نتایج حاصل از این مقاله نشان می دهد یک قصه خوب می تواند تاثیر مثبت و یکقصه بد تاثیر مخرب در ذهن و شخصیت کودک داشته باشد و می تواند جنبه های شخصیت کودک را ارتقا یا آن را کاهش دهد