نویسندگان:
فرخنده شریف1 ، امین ملازهی2 ، حسین دامنی3 ، فاطمه باهورزهی کهن ملک4 .1دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، واحد رسالت، ایرانشهر، دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: کودکان از طریق داستان ها با محیط پیرامون خود آشنا می شوند ادبیات کودکان شامل قصه ، شعر ، نمایش ، افسانه و داستان است ادبیاتکودکان عبارت است از تلاشی هنرمندانه در قالب کلام ، برای هدایت کودک به سوی رشد ، با زبان و شیوهای مناسب و در خور فهم او هرقصه ای می تواند فضایی را به وجود بیاورد که کودکان هنگام رویارویی با نمونه های واقعی ، رفتار و واکنش مناسبی را از خود نشان دهن مقالهپیش رو با روش مروری و بررسی مقالات و کتب معتبر انجام شده و بر این است تا به بررسی میزان اثربخشی قصه گویی بر افزایش مهارتها وبهبود رابطه کودک با والدین کودکان انجام شده است نتایج حاصل از این مقاله نشان می دهد یک قصه خوب می تواند تاثیر مثبت و یکقصه بد تاثیر مخرب در ذهن و شخصیت کودک داشته باشد و می تواند جنبه های شخصیت کودک را ارتقا یا آن را کاهش دهد