نویسندگان:
فاطمه قدرتی1 ، زیبا نورپور2 ، محمدرضا حسین زاده3 ، عصمت بسکابادی4 ، فاطمه ملاشاهی5 ، معصومه نورپور6 .1دانشگاه الزهرا(س)
2دانش آموخته کارشناسی رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم
3دانش آموخته کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه شهید مطهری زاهدان
4دانش آموخته فوق لیسانس رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی قاین
5دانش آموخته کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
6دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم
چکیده فارسی: یادگیری دانش آموزان تا حد زیادی وابسته به رنگها می باشد چرا که هدف از آموزش دادن یادگیری دانش آموزان است ویادگیری هم وابسته به وجود رنگهای شاد است تا زمانی که در تدریس از رنگ های شاد استفاده نشود فرایند آموزش بهخوبی میسر نمی شود رنگ های تا حد زیادی نقش خود را در پیامدها و نتایج یادگیری دانش آموزان نشان داده است تحقیقو پژوهش حال حاضر بررسی تاثیر رنگ ها بر یادگیری دانش آموزان می باشد تا معلمان با آگاهی و شناخت از تاثیر مهم رنگها بر یادگیری بتوانند از این اصل استفاده کنند و بیشترین بازدهی را داشته باشند در پژوهش حاضر به روش کتابخانه ایو تحلیلی توصیفی استفاده گردیده شده است این تحقیق با استفاده از منابع کتابخانه ای و تحلیلی توصیفی استفادهگردیده شده است نتایج حاصل از این مطالعه و تحقیق بیانگر آن است که به کارگیری درست رنگها در آموزش منجر بهرشد و شکوفایی دانش آموزان و یادگیری بهتر دانش آموزان بشود و همچنین این تحقیق بیانگر آن است که فرضیه اولیعنی رنگها در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذارند تایید میشود، و فرضیه دوم یعنی تفاوتی میان رنگهای شاد و تیره دریادگیری دانش آموزان وجود ندارد، رد میشود