نویسندگان:
آرزو اصغری1 ، آرزو معظمی گودرزی2 ، فرشاد بادفر3 ، رضا رادمنش4 ، بهنام دیده بان5 .1دانشجوی دکتری روانشناسی
2دانشجوی ارشد رشته روانشناسی مثبت گرا در دانشگاه پیام نور شهر بروجرد
3دانش آموخته کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزه پناه شهر یاسوج
4دانش آموخته کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزه پناه شهر یاسوج
5دانش آموخته کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزه پناه شهر یاسوج
چکیده فارسی: مدیریت آموزشی به عنوان یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرارگرفته است بر اساس تحقیقات انجام شده، نوع مدیریت آموزشی میتواند تاثیر مستقیمی بر پیشرفتتحصیلی دانش آموزان داشته باشد پژوهش حال حاضر به بررسی تاثیر مدیریت آموزشی بر پیشرفتتحصیلی دانش آموزان بپردازند ،تا معلمان وکادر مدرسه با آگاهی و شناخت درست از مدیریت مدرسهتدریس بتوانند بهترین شرایط را برای دانش آموزان فراهم کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشند پژوهشحال حاضر به روش کتابخانه ای انجام گردیده است این مطالعه و تحقیق با استفاده از منابع کتابخانه ای وروش تحقیق توصیفی تحلیلی به بررسی تاثیر مدیریت آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداختهمی شود همچنین در پژوهش حاضر راه و روش و نحوه عملکرد مدیریت آموزشی پرداخته شده است