نویسندگان:
افسانه توسلی1 ، امین ملازهی2 ، حسین دامنی3 ، مهرناز حسین بر4 .1دانشگاه الزهرا
2دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی واحد رسالت ایرانشهر دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیرگذاری پویانمایی آثار نقاشی کودکان بر خلاقیت آنان است امروز هدف تمامی نهادهایآموزشی و پرورشی ایجاد توانایی حل مسئله و خلاقیت در دانش آموزان است چرا که خلاقیت مستلزم حل کردن مسائلی استکه افراد خلاق قبل از آنکه مسئله را حل کند انهارا می آفرینند یا بر پیچیدگی انها می افزایند بنابراین لازم است ما در پی دانشآموزانی باشیم که در تعلیم و تربیت را تلاش در جستجوی معنا تلقی می کنند نه جمع آوری های قبولی تحقیق را دوستداشته باشند به کشف رشته های جدید فکری دست زنند بدانند چطور وقت خود را تنظیم کنند خوب بخوانند از منابع دانش بهطور موثر استفاده کنندیویانمایی و حرکت در ایجاد انگیزه و همجنین خلاقیت کودکان تاثیر چشمگیری دارد نقش معلم درشکوفایی استعدادها و خلاقیت ها با استفاده از روش های نوین و پویانمایی چقدر تاثیر دارد؟ نظام آموزشی ما برای پرورشخلاقیت کودکان و نوجوانان نیازمند تحول اساسی است و معلمان از عناصر کلیدی هستند به همین دلیل برنامه ای برای خلاقیتمعلمان تدوین گردید