نویسندگان:
منیره انوشه1 ، امین ملازهی2 ، حسین دامنی3 ، فاطمه پرکی4 .1دانشگاه تربیت مدرس
2دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
4دانشجوی مقطع کارشناسی آموزش ابتدایی، واحد رسالت ایرانشهر دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: نظام آموزشی ما برای پیشرفت دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی کشور نیازمند معلمانی است که توانایی ارتباط موثر بادانش آموزان و دیگر افراد را داشته باشند پیشرفت تحصیلی یکی از دغدغه های اصلی نظام آموزشی است به همین دلیل مطالهپیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از حیطه های مورد علاقه متخصصان علوم تربیتی و روان شنا سی بوده ا ست و همچنینمی دانیم که عوامل متعددی مانند عوامل محیطی فردی شناختی بر پی شرفت تح صیلی تاثیر می گذارد یکی از مهمترین عواملمهارتهای ارتباطی معلمان میباشد مهارت های ارتباطی مجموعه ای از فعالیت ها هستند که برخورداری از آنها کیفیت عملکردانسان را در رفتارهایی عمومی و اجتماعی ارتقا می دهد