نویسندگان:
خدیجه فولادوند1 ، لیلا سلیمانیان2 .1دانشگاه تربیت معلم
2کارشناس ارشد روان شناسی عمومی، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاداسلامی،علی آبادکتول ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر روشهای نوین تدریس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود روش تحقیق مطالعه ازنظر هدف تحقیق بررسی و از نظر نوع، شبه آزمایشی بوده و جامعه مورد بررسی آن کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتداییشهر علی آباد کتول در سال ۱۴۰۰ که مشغول به تحصیل می باشند به تعداد ۱۹۸۳ در نظر گرفته شد نمونه آماری ازبین جامعه مذکور به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل هر گروه ۲۰ نفر قرار گرفتند برای گردآوری داده ها ازپرسشنامه پیشرفت تحصیلی فام و تیلور ۱۹۹۴ استفاده شد، روایی به روش محتوایی و پایایی به روش محاسبه آلفایکرونباخ مورد تایید قرار گرفت نتایج حاصل از تحلیل آماری لامبدای ویلکز و اثر پیلای و تحلیل آزمون مانکوا یا تحلیلکواریانس چند متغیری توسط نرم افزار SPSS با ضریب اطمینان ۹۵ درصد ۵ درصد خطا نشان داد که روش های نوینتدریس در فضای آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری داشت