نویسندگان:
بهناز جوادی1 ، امین ملازهی2 ، حسین دامنی3 ، فائزه خاکی زهی4 .1دانشگاه علوم و تحقیقات
2دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
4دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، واحد رسالت ایرانشهر ، دانشگاه فرهنگیان، سیستان و بلوچستان، ایران
چکیده فارسی: رشد روز افزون اطلاعات و چالش های مربوط به آن دلیل دیگری است که لزوم توجه به پرورش تفکر و تعقل را در برنامه هایدرسی مدارس توجیه می کند عدم پرورش یک دانش آموزا نقاد و خلاق که توان انتخاب و به کارگیری این اطلاعات و همگامشدن با آن را داشته باشد قائده ۱۳۸۵ تحقیق های مربوط چنین نشان داده است که سطح توانایی و تلاش دانش آموز عللاصلی مدها و بازدههای پیشرفت تحصیلی است و باعث می شود که معلمان به دانش آموزان پسخوراند ارزشی و واکنشهیجانی نشان دهند و از عملکرد آنان در آینده انتظارات متفاوتی داشته باشند