نویسندگان:
بهروز آتش روز1 ، فیروزه چشمی2 ، رقیه قربانی خانه خسرو3 ، رقیه سلامی اودلو4 .1کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
2لیسانس آموزش ابتدایی
3لیسانس حسابداری
4لیسانس آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: هدف از اجرای این تحقیق، اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر گشتالت بر پرخاشگری دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی شهرستان اردبیل ناحیه ۱ بود جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق شامل ۱۵۶۱ دانش آموز پسر پایه دوم ابتدایی بوده است براین اساس، در قالب یک مطالعه نیمه تجربی همراه با گروه کنترل و با ارزیابی به صورت پیش آزمون و پس ازمون، تعداد ۱۶ دانش آموز پسر پرخاشگر پایه دوم ابتدایی که به صورت در دسترس انتخاب شدند آزمودنی های گروه های آزمایش یک دوره ۸ هفته ای به مدت ۴۵ دقیقه بازی درمانی دریافت کردند و آزمودنی های گروه کنترل چنین مداخله ای دریافت نکردند آزمودنی ها با استفاده از پرسشنامه پرخاشگری واحدی و همکاران ۱۳۸۷ و همچنین رویکرد بازی درمانی اوکلندر ارزیابی قرار گرفتند برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آماری توصیفی واستنباطی استفاده شد که در آمار استنباطی از تحلیل کوواریانس آزمون F استفاده و نتایج نشان داد که بازی درمانی گشتالت بر پرخاشگری دانش آموزان پسر پایه دوم تاثیر معناداری داشته است