نویسندگان:
سولماز ربیعی1 ، راضیه پیروی2 .1کارشناس ارشد مشاوره خانواده
2دانشجوی دکتری روان شناسی واحد بوشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بوشهر ، ایران
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش اثربخشی بازی های حسی حرکتی بر میزان یادگیری کودکان مبتلا به اختلال خواندن می باشد جامعهاین پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع دبستانی شهر شیراز در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ می باشند در پژوهش شبه آزمایشی۳۰ نفر جهت نمونه گیری انتخاب میشود و از آنجا که پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی میباشد و ۳۲ نفر جهت نمونه گیری یهصورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند برای سنجش متغیر مورد مطالعه از پرسشنامه آزمون خواندن کرمی نوری و مرادی، قبلو بعد از مداخله در هر دو گروه جمع آوری شد یافته ها نشان داد بازی های حسی حرکتی به طور معنی داری موجب بهبود عملکردافراد گروه آزمایش در متغیر خواندن در مرحله پس آزمون شد، همچنین نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که حسی حرکتی دربهبود عملکرد تعادل و خواندن کودکان نارساخوان موثر است بنابراین، توجه به این یافته ها و ساز و کار اثربخشی این روش درمانیمی تواند اثرات درمانی مفیدی در جهت کاهش مشکلات افراد مبتلا به نارساخوانی داشته باشد