نویسندگان:
مجید یوسفی لویه1 ، بهنام عموهادی2 ، میلاد منصوری3 .1دانشگاه آزاد اسلامی
2آموزگار ودانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه
3آموزگار و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه
چکیده فارسی: در این پژوهش قصد داریم به بررسی مسئله مشاوره به سبک مثبت نگر بپردازیم انگونه که می دانید مشاوره مثبت نگر مسئله بسیار جدید و مطرح در علم نوین روانشناسی و مشاوره می باشد پس از بررسی تاریخچه مشاوره مثبت منگر و تاثیرات عمومی آن، به بررسی اثربخشی این روش بر افزایش انگیزه تحصیلی همچنین کاهش افت تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه اول می پردازیم و آن را به صورت کامل و مفصل شرح می دهیم همچنین این روش در بهتر کردن آینده شغلی دانش اموزان نیز موثر است به این صورت که، به صورت صرف فقط بر آینده تحصیلی و سطح سواد دانش آموزان تاثیر نمی گدارد و می توان تاثیر آن را در زندگی و اینده یک فرد شاهد بود در ادامه بحث به بررسی موارد انجام شده در این زمینه خواهیم پرداخت این روش به صورت مستقیم درافزایش انگیزه دانش آموزان در جهت کسب سواد و تحصیل هدفمند تاثیر می گذارد و می توان تاثیر آن را در کاهش افت تحصیلی در دانش آموزان شاهد بود این روش مشاوره باعث تاثیر مستقیم بر کشف استعداد دانش آموزان نیز دارد می توان از آن به صورت چندجانبه در مسائل متفاوت دانش آموزان بهره برد در ادامه بحث این پژوهش قابل تعمیم برای دوره متوسطه اول همچنین دوره متوسطه دوم می باشد و در عین حال مشاوران مدرسه و مشاوره تحصیلی نیز می توانند از این مسائل استفاده بکنند