نویسندگان:
سهلا خانی دمنه1 ، عماد یوسفی2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه ازاد اسلامی واحد قشم بندرعباس ایران
2هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد قشم بندرعباس ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی این پژوهش تعیین اثربخشی آموزشی مدیریت والدین بر تاب آوری و سازگاری در خانه کودکان شهر سیرجان بوده است پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با روش پیش آزمون پس ازمون و گروه کنترل بود جامعه مورد مطالعه کلیه دانش اموزان ۶ تا ۹ سال شهر سیرجان در سال تحصیلی ۱۳۹۶ ۱۳۹۷ بوده است نمونه آماری شامل ۴۰ نفر ۲۰ آزمایش و ۲۰ نفر کنترل بوده است گروه ازمایش تحت مداخله آموزش مدیریت والدین به مدت ۸ جلسه ۶۰ دقیقه ای قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله را دریافت نکرد نتایج پس آزمون با روش تحلیل کوواریانس با سطح۰/۰۵ حاکی از این بود که آموزش مدریت والدین منجر به افزایش منجر به افزایش معنادار میزان تاب آوری وسازگاری در خانه کودکان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل است