نویسندگان:
لیلا سادات اسدی1 ، سهلا خانی دمنه2 ، عماد یوسفی3 .1اداره کل تدوین لوایح قوه قضائیه
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه ازاد اسلامی واحد قشم بندرعباس ایران
3هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد قشم بندرعباس ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی این پژوهش تعیین اثربخشی آموزشی مدیریت والدین بر تاب آوری و سازگاری در خانه کودکان شهر سیرجان بوده است پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با روش پیش آزمون پس ازمون و گروه کنترل بود جامعه مورد مطالعه کلیه دانش اموزان ۶ تا ۹ سال شهر سیرجان در سال تحصیلی ۱۳۹۶ ۱۳۹۷ بوده است نمونه آماری شامل ۴۰ نفر ۲۰ آزمایش و ۲۰ نفر کنترل بوده است گروه ازمایش تحت مداخله آموزش مدیریت والدین به مدت ۸ جلسه ۶۰ دقیقه ای قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله را دریافت نکرد نتایج پس آزمون با روش تحلیل کوواریانس با سطح۰/۰۵ حاکی از این بود که آموزش مدریت والدین منجر به افزایش منجر به افزایش معنادار میزان تاب آوری وسازگاری در خانه کودکان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل است