نویسندگان:
جواد ابراهیمی خیرآبادی1 ، نسرین فتحی2 ، سایناسادات مرتضوی3 ، مهسا عزتی4 .1دانشگاه الزهراء
2دانشجوی کارشناسی آموزش ادبیات دانشگاه فرهنگیان تبریز
3دانشجوی کارشناسی مشاوره دانشگاه فرهنگیان تبریز
4دانشجوی کارشناسی آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده فارسی: در این مقاله به تعریف فعالیت های دانش بنیان اشاره شده است همچنین در کنار بررسی مزایای دانش بنیانکردن فعالیت ها در آموزش و پرورش به نارسایی ها و مشکلا ت ورود به این عرصه نیز اشاره شده است درپایان مقاله نیز راهکارهایی مطرح شده است که به موجب آن، مجموعه ی آموزش و پرورش اعم از دانشآموزان، معلمان، اولیاء و مربیان و دیگر دست اندرکاران میتوانند با بیان ایده ها و ثبت آنها در شرکتهای دانشبنیان درون سازمانی، ظرفیت های بالقوه ی خود را در تولید علم و تبدیل آن به ثروت، بالفعل نمایند و اقتصاددانش بنیان را که میتواند زمینه ساز استقلال اقتصادی کشور شود، سبب شوند