نویسندگان:
الهام ساوالانپور1 ، زهرا دریساوی2 .1کارشناس ارشد علوم اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، موسسه غیرانتفاعی مهر اروند
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر ارزیابی تاثیر برنامه های آموزشی بر توانمندسازی کارکنان منطقه آزاد اروند بود این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند مشارکت کننده در دوره های ضمن خدمت سازمان به تعداد ۱۱۰ نفر می باشند که در سال ۱۴۰۲ ۱۴۰۱در این سازمان مشغول به کار بودند حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی مورگان برابر با ۸۶ نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی به عنوان نمونه انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته ارزشیابی کیفیت دوره های آموزش مشتمل بر۳۸ سوال در قالب ۵ زیرمقیاس استفاده شد روایی ابزارهای اندازه گیری با استفاده از روایی صوری و با مراجعه به آرا تخصصی اساتید و متخصصان این حوزه به دست آمد پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی تک نمونه ای و فریدمن استفاده شد یافته های پژوهش نشان میدهد که تمامی دوره های ضمن خدمت از اثربخشی نسبتا مطلوب برخوردار بوده اند در بین مولفه های کیفیت رعایت زمان آموزش و در بین دوره ها دوره » چگونه فرزندان موفق تربیت کنیم « بالاترین رتبه را به دست آوردند