نویسندگان:
رضا جوهری فرد1 ، سولماز صمدی2 ، پریسا فرجی3 ، مطهره رعیت رکن آبادی4 ، زهره رحمانی5 ، سمیرا منصوری6 .1Reza Johari fard, Assistant Professor of Psychology, Department of Psychology, Ahvaz Branch, Islamic Azad University, Ahvaz, Iran.
2کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه علم و فرهنگ تهران
4کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه علم و هنر یزد
5دانشجوی کارشناسی روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور واحد درود
6دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آیندگان تنکابن نویسنده مسئول
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی بر بهبود خواندن دانش آموزان دارای اختلال یادگیری انجام شد روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران در سال ۱۴۰۱بوده است که حجم نمونه از ۳۰ دانش آموز پسر با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شد و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای دهی شدند ابزار اندازه گیری داده ها شامل پرسش نامه تشخیص سطح خواندن بود سپس مداخله آزمایشی بازی درمانی گروهی در ۸ جلسه با مدت زمان۵۰ دقیقه بصورت یک جلسه در هفته اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت یافته ها نشان داد که که میانگین نمرات خواندن دانش آموزان در پس آزمون گروه آزمایش نسبت به پیش آزمون معنادار بوده است در نتیجه بازی درمانی بر بهبود خواندن دانش آموزان دارای اختلال یادگیری تاثیر دارد