نویسندگان:
احمد شجاعی1 ، سیدمحمد قلمکاریان2 ، نسرین مظفری مکی آبادی3 .1گروه الهیات و معارف اسلامی، دانشکده علوم، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران shojaei.ahmad50@jmail.com
2استادیار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
3دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی دانشگاه پیام نور اصفهان
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش طراحی مدل تربیت معلم آینده در نظام آموزشی ایران براساس سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه این مقاله حاضر پژوهش توصیفی تحلیل است که با روش کتابخانه ای نوشته شده است با توجه به اینکه معلمان یکی از ارکان اصلی اموزش و پرورش می باشند و نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند لذا با توجه به اهمیت نقش کلیدی معلمان این پژوهش به بیان نقش معلم، آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه در نهایت تشکیل دانشگاه فرهنگیان که هم اکنون مسئولیت تربیت معلم را برعهده دارد