نویسندگان:
سیدمحمد مهدی زاده1 ، مجتبی ایزدی2 .1دانشگاه علامه طباطبایی
2دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدائی در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰در مقایسه با روش سنتی در این مدارس انجام گرفته است این تحقیق به لحاظ روش نیمه تجربی و از نوع هدف کاربردی می باشد جامعه ی آماری پژوهش همه ی دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی منطقه تبادکان و نمونه آن شامل ۵۴ دانش آموز در دو گروه گواه و آزمایش بوده است در این طرح نمونه ها به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی درگروه های آزمایش و کنترل قرارگرفتند؛ سپس به مدت ۱۲ جلسه آموزشی گروه آزمایش اول به روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی و گروه آزمایش دوم به روش سنتی آموزش دیدند ابزارهای این پژوهش پرسش نامه ی انگیزش پیشرفت هرمنس بود نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد که روش آموزش مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در مدارس تاثیر مثبت دارد