نویسندگان:
بهنام مکوندی1 ، اسراء عبدالملکی2 .1مربی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز،اهواز،ایران
2دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی نرمافزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
چکیده فارسی: شرکتهای موفق همواره به دنبال بکارگیری روشها و ابزارهای نوین به عنوان مزیت های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند اندازه انباردادههای مدرن و سرعت مورد احتیاج برای تجزیه و تحلیل ها نیاز به رهیافت جدید را مطرح میسازد بهترین پاسخ به این نیاز دادهکاوی است مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد تنها در صورتی حاصل میشود که سازمان درک درستی از ترجیحات و نیازمندیهای مشتری داشته باشد در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری، دادهکاوی را میتوان به عنوان فرآیندی جهت کشف و استفاده مداوم از دانش سودآور حاصل از دادههای سازمان در نظر گرفت همچنین دادهکاوی میتواند برای جهتدهی درست به تصمیمگیری و پیش بینی تأثیر تصمیمات اتخاذ شده، به کار گرفته میشود تکنیکهای دادهکاوی بیانگر الگوریتمهای متعدد است که هر کدام از آنها زیرمجموعه دستهای از روشهای دادهکاوی است قواعد و نتایج حاصل از این روشها منجر به کشف یک استراتژی کسب و کار میگردد که این استراتژیها یکی از اهداف مدیریت ارتباط با مشتری را تحقق می بخشد در این مقاله، ما بررسی مختصری از کارهای انجام شده در موضوع مورد نظر را ارائه میدهیم همچنین پس از معرفی مختصری از انبارداده، دادهکاوی و مدیریت ارتباط با مشتری به بررسی مدیریت ارتباط با مشتری با اعمال دادهکاوی خواهیم پرداخت و برخی از مزیتهای آن را ارائه خواهیم داد