نویسندگان:
محمود یعقوبی دوست1 ، مرتضی راه پیما سرشکه2 ، هادی عینی چونه خان3 .2کارشناس ارشد حقوق،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قزوین،قزوین،ایران
3کارشناس حقوق، دانشگاه پیام نور،واحد ارشق رضی،ایران
چکیده فارسی: رسیدگی به خسارات بیمه ای یکی از مهمترین عواملی است که برای بیمه گذاران امنیت خاطر مناسبی فراهم می کند با توجه به اهمیت این موضوع هدف اصلی پژوهش اولویت بندی معیارها و زیرمعیارهای موثر بر رسیدگی به خسارات منطبق با فصل چهارم آیین نامه حقوق بیمه گذاران با استفاده از روش واسپاس است این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و بر اساس گردآوری داده ها توصیفی است بدین منظور معیارها و زیرمعیارهای موثر بر رسیدگی به خسارات منطبق با فصل چهارم آیین نامه حقوق بیمه گذاران شناسایی گردید سپس با استفاده از پرسشنامه نظرات خبرگان در ارتباط با مولفه های موثر مورد بررسی قرار گرفت جامعه آماری پژوهش خبرگانحوزه بیمه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری قضاوتی ۱۵ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند در اینپژوهش برای شناسایی و اولویت بندی از تکنیک واسپاس استفاده شده است با توجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود سیاستگذاران بیمه ی کشور به رتبه ی بندی بدست آمده و میزان اهمیت هر کدام از معیارها و زیرمعیارهای موثر بر رسیدگی به خسارات منطبق با فصل چهارم آیین نامه حقوق بیمه گذاران را مورد توجه قرار دهند