نویسندگان:
محمد رضایی نسب1 ، مریم مصباحی2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور کرمان
2استادیار دانشگاه پیام نور کرمان
چکیده فارسی: در سازمانها مدیریت ارتباط با مشتری، به عنوان یک حوزه کاربردی و پژوهشی پدیدار شده است مقاله های مدیریت ارتباط بامشتری تاکید دارند که سازمانها دریافته اند حفظ مشتریان موجود ، با توسعه روابط بلند مدت و رفع نیازهای آن ها، نسبت بهجذب مشتریان جدید دارای سودآوری بیشتری می باشد این روابط طولانی مدت تا حد زیادی بر روی دانش مشتری و سیستمهای مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری استوار است ، نه تنها توانایی سازمان را جهت تعامل، جذب و ایجاد روابطشخصی با مشتریان، بهبود می بخشد، بلکه همچنین توانایی افزایش دانش مشتریان را در مورد آنها افزایش میدهند در این مقاله به بررسی خلاء مشتری مداری در رفتار کارکنان مخابرات کرمان پرداختیم ، بدین صورت مدل مفهومی را طراحیکرده که با شناسایی معیارهایی و میزان تاثیر گذاری آن ها بر مشتری مداری در سازمان را مورد بررسی قرار داده و در نهایتمیزان تاثیر گذاری معیار مشتری مداری بر رفتار کارکنان مخابرات استان کرمان را مورد بررسی قرار داده ایم در این تحقیقمعیار های مدیریت دانش ، متغیر سازمانی ، فن آوری CRM ، مشتری مداری و عوامل سازمانی مورد بررسی قرار گرفتند کهبیشترین تاثیر را در رفتار کارکنان مخابرات کرمان متغیر مشتری مداری داشته است