نویسندگان:
صابر شکری1 ، سعید صادقیان قراقیه2 .1مربی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، ایران
2مربی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، ایران
چکیده فارسی: تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان تاثیر رهبری تحول آفرین بر جذب مشتریان استخر های تهران انجام گرفت جامعه آماری شامل تمام کارکنان و مدیران استخر های تهران در ناحیه یک و دو میباشد در نظر گرفتن خطا های احتمالی 383 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید عدد فوق بر اساس آزمون کوکران صورت گرفته است جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه، پرسشنامه رهبری تحول آرین باس و آولیو 2000 ، پرسشنامه سنجش رضایت مشتری مبتنی بر مدل سروکوال استفاده گردید داده ها توسط نرم افزار SPSS24 تجزیه و تحلیل گردید نتایج نشان داد که رهبری تحول آفرین بر رضایت مشتریان استخرهای ناحیه یک و دو تهران تاثیر دارد P<0 01 سهم هرکدام از مولفه های رهبری تحول آفرین در این تاثیر گذاری با این شرح میباشد: ملاحظه فردی β= 0/070 ، ترغیب ذهنی β=0/022 ، انگیزش β=0/010 و نفوذ آرمانی β=0/098 بنابراین پیشنهاد گردید جهت جلب رضایت مشتریان از رهبری تحول آفرین در مدیریت استخرها استفاده گردد