نویسندگان:
احمد آقابابانتاج جلودار1 ، سیدمحمد باقری2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد بابل
2عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بابل
چکیده فارسی: تبلیغات شفاهی به عنوان یک منبع اطلاعاتی میتواند نهاده قدرتمندی در تصمیم گیری باشد لذا بسیاری از شرکتها بر ایجاد رابطه با مشتریان تمرکز میکنند تا گفتهها و تبلیغات شفاهی مثبت را تقویت نمایند پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رضایت، تعهد و اعتماد بر تبلیغات شفاهی دورههای آموزشی جهاد دانشگاهی انجام شده است این پژوهش از نظر دسته بندی تحقیقات برحسب هدف، از نوعکاربردی و از نظر دسته بندی بر حسب نحوهی گردآوری دادهها، توصیفی پیمایشی است ابزار اصلی گردآوری دادهها در این تحقیق پرسش نامه است جامعهی آماری این پژوهش، فراگیران شرکت کننده در دورههای آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استانمازندران شهرهای بابل، بابلسر،آمل، ساری و بهشهر بوده است حجم نمونه با توجه به نتایج فرمول کوکران، 322 پرسشنامه نمونه تعیین شد یافتههای پژوهش نشان میدهد، رضایت مشتری، اعتماد و تعهد عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی دورههای آموزشی جهاد دانشگاهی بوده است