نویسندگان:
عبدالرسول دیانی1 ، محمدرضا آقاجانی فشارکی2 ، ستار صدری3 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2کارشناسی مهندسی برق ، مرکز آموزش عالی شهرضا
3کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر ، دبیر ریاضی
چکیده فارسی: با ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، حوزه آموزش از نخستین نها دهایی است که دستخوش تحولات اساسی شده است کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش سبب شده است تا محیط های آموزشی به سوی مجازی شدن سوق داده شوند از جمله روش های فعالی که امروزه توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است ، آموزش ترکیبی است آموزش ترکیبی یا آموزش تلفیقی نوعی از سبک تدریس است که در آن از ترکیب فناوری و تمرینات ومطالب آموزشی آنلاین برای کمک به آموزش در کلاس درس عملی و حضوری سنتی استفاده می شود این تحقیق به روش توصیفی تحلیلی و با هدف بررسی آموزش ترکیبی و هوش مصنوعی انجام شده است هوش مصنوعی امروزه، تغییرات مثبتی را در سیستم های آموزشی ایجاد کرده و توانسته فواید قابل توجهی از قبیل بهبود نحوه یادگیری و آموزش و افزایش جذابیت آن، تسهیل ارزیابی و برنامه ریزی تحصیلی و تدوین محتوای آموزشی را ایجاد کند ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در آموزش ترکیبی از توان بالایی برای ایجاد سیستمی مبتنی بر یادگیری شخصی سازیشده و نیز دسترسپذیرتر و جذابتر کردن محتوای درسی برای دانش آموزان برخوردارند