نویسندگان:
محمدمهدی مظاهری1 ، سمیه گودرزی سرخی2 ، فروغ السادات ضیایی3 ، محمدصالح قاسمی اندارگلی4 ، سیده صغری حسین زاده5 .1دانشگاه آزاد اسلامی
2کارمند آموزش و پرورش
3کارمند آموزش و پرورش
4کارمند آموزش و پرورش
5کارمند آموزش و پرورش
چکیده فارسی: این مقاله به بررسی اجرای آموزش معکوس در دوره های ابتدایی ، بررسی راهبردها، رویکردهای آموزشی ومطالعات موردی آن می پردازد استراتژی ها و بهترین شیوه ها برای تقویت مشارکت فعال دانش آموز، یادگیری مبتنی بر پرسش ، و ایجاد محیط های یادگیری تعاملی مورد بررسی قرار گرفتند رویکردهای آموزشی شامل یادگیری مبتنی بر مشکل ، ادغام منابع چندرسانه ای و آموزش همتا به همتا بود مطالعات موردی برایارزیابی اثربخشی آموزش معکوس در افزایش تفکر انتقادی و میزان ماندگاری بررسی شد استراتژی هایموثر شامل ایجاد محیط های یادگیری تعاملی ، بهره گیری از فناوری ، و تشویق کاوش خودراهبر بود ابزارهای آموزشی مانند نرم افزار آموزشی و تخته های سفید تعاملی تعامل را تسهیل می کند مطالعات موردی بهبود قابل توجهی را در تفکر انتقادی و افزایش نتایج یادگیری نشان داد اجرای آموزش معکوس در دوره های ابتدایی ، راه امیدوارکننده ای برای تغییر پارادایم های یادگیری سنتی است یافته ها بر پتانسیل رویکردهای دانش آموز محور در ارتقای نتایج یادگیری تا کید می کنند و بر نیاز به محیط های تعاملی و ابزارهای آموزشی نوآورانه تاکید می کنند