نویسندگان:
سارا منیریفر1 ، آرزو رکابدار2 ، امین ملازهی3 ، حسین دامنی4 .1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، واحدرسالت ایرانشهر ، دانشگاه فرهنگیان، سیستان وبلوچستان، ایران
3دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران
4دکترای تخصصی مدیریت آموزشی ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم و روانشناسی
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی چند فرهنگی در دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت می باشد برای نگارش این پژوهش ازمنابع معتبر استفاده شده است تعارضات و تفاوت های فرهنگی دانش آموزان را در دوران تحصیل پا مشکلاتی روبه رو میکند آموزش چند فرهنگی و بررسی چند فرهنگی در دانش آموزان یک حرکت اصلاحی فرهنگی است که هدف آن تغییر چارچوب موسسات آموزشی است رویکرد چند فرهنگی مفهومی است که در چند دهه اخیر مورد توجه تعلیم و تربیت قرار گرفتهاست فرهنگ های متفاوت دارای نظام های متفاوت معنایی هستند با این وجود دانش آموزان هم در مدارس با فرهنگ هایگوناگون وجود دارند که با به کار گیری روش های مناسب می توان از تعارضات احتمالی جلوگیری کرد