نویسندگان:
عاطفه عرفانیان مهر1 ، مرضیه غضبان زاده2 ، محبوبه قنواتی بهبهان3 ، فریبا سلطانی4 .1کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
2کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی، دانشگاه علوم و تحقیقات، اهواز، ایران
3کارشناسی ارشد، روانشناسی شخصیت، دانشگاه علوم و تحقیقات، اهواز، ایران
4کارشناسی ارشد، روانشناسی شخصیت، دانشگاه علوم و تحقیقات، اهواز، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش بررسی اثربخشی کاربرد روشهای آموزشی نوین بر اختلال ریاضی دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان اهواز بود آزمودنیها شامل 80 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم و پنجم دوره چهارم مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 1396 1397 بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند طرح پژوهشی از نوع تجربی پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود ابزار شامل تست هوش وکسلر و آزمون اختلال ریاضی بود نتایج حاصله از T تست دو گروه مستقل و تحلیل واریانس نشان داد که مداخله آزمایشی چند حسی و ادراکی – حرکتی برای هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه در کاهش اختلال ریاضی و افزایش میزان رمز نویسی، تنظیم تصاویر، حافظه عددی و ادراک تاثیر دارد